Straipsniai

saugus ir patogus dviraciu stovas

GEROS DVIRAČIŲ STOVŲ KONSTRUKCIJOS 

Didžiausias ir turbūt visi sutiks, kad tikrai esminis aspektas, jog šiuos stovus galima tvirtinti bet kokiu atstumu vienas nuo kito, taip pat šiuos dviračių stovus galima tvirtinti  ir 90 laipsnių kampu ir 45 laipsnių kampu. Jei stovai yra įbetonuoti, jų nulaužti ar kitaip pasisavinti tikrai nepavyks. Dviratis prie tokio tipo stovo atremiamas ir rakinamas per rėmą, o tai nekenkia dviračio stipinams bei stabdžiams. Dviračius galima tvirtinti iš abiejų stovo pusių,  taip sutaupome vietos ir sumažėja išlaidos dviračių aikštelės įrengimui.

Tinkamiausias metalas tokio stovo gamybai – nerūdijantis plienas, taip pat galima gaminti iš cinkuoto metalo arba juodojo dažyto metalo. Tvirtinimas į grindinį prigręžiant arba įbetonuojant.

dviratis

dviračio stovasiš nerūdijančio plieno

dvipusis dviračio stovas

nerūdijančio plieno dviračių stovai

 

 

 

 

 

 

DVIRAČIŲ STOVAI PASAULYJE IR LIETUVOJE

Milžiniškos automobilių spūstys, sausakimšas, dažnai vėluojantis autobusas… Tokia Lietuvio kasdienybė. Tad, nenuostabu, kad net ir atšalus orams, daugelis iš mūsų neslepia dviračių rūsiuose, o sėkmingai jais važinėja iki pat pirmojo sniego. Net kai kurie puikiai Lietuvos žmonėms žinomi veidai pirmieji parodė pavyzdį ir sėdo ant oranžinio ristūno, bet šiandien ne apie tai. Pasvarstykime, ar dviratininkams išties sudarytos visos sąlygos jaustis lygiaverčiais eismo dalyviais?

Kalbėdami apie dviračių kultūrą, norom nenorom atsisukam į Vakarus. Tokiose šalyse kaip Olandija ar Vokietija jau seniai atsiradusi dviračių kultūra. Deja, pas mus ji tik vystosi ir, reikia pripažinti, stringa. Viena didžiausių problemų dviračių takų nebuvimas. Tiesa, didieji miestai stengiasi šią problemą spręsti, o ar sėkmingai štai čia jau klausimas. Vilnietė dviratininkė Simona teigia, kad miesto centre dviračių takų infrastruktūra pakankamai gera, tačiau kalbant apie atokesnius rajonus ši bėda vis dar opi. „Gali važiuoti šaligatviu, bet tada teks klausytis nepatenkintų pėsčiųjų replikų, gali važiuot gatve, tačiau tada automobilių vairuotojai žiūri kaip į nepageidaujamą judantį objektą.“ – teigia mūsų pašnekovė.

O štai vilnietis Benas, gyventis pačioje Vilniaus širdyje teigė, kad dviračių takai jam neatrodo tokia didelė problema, kaip dviračių stovų nebuvimas. Kur pasistatyti dviratį prie prekybos centrų nėra dilema, tačiau kalbai pasisukus apie institucines įstaigas, viešąsias įstaigas, pašnekovo veidas susiraukia. Anot jo, vienetai tokių įstaigų, kurioms aktualus dviratininkų patogumas, todėl lieka tik dvi išeitys: pėdinti pėsčiomis arba prirakinti dviratį prie artimiausio medžio arba stulpo, tačiau kokia garantija, kad vėliau jį rasi ten, kur palikai.

Apskritai kalbant apie dviračių vagystes, tai problema, kuri kaip žiurkėnas įstrigęs bėgimo ratelyje neranda būdo iš jo ištrūkti. Statistiškai tik nedidelė dalis pavogtų dviračių yra grąžinama teisėtiems jų savininkams. Ar dviračių stovai išspręstų šią bėdą sunku atsakyti, nes ilgapirščių visada bus, o ir jų metodai vis tobulėja. Tačiau faktas, kad nukniaukti dviratį, kuris yra prirakintas prie gerai matomoje vietoje pastatyto dviračių stovo, yra gerokai sudėtingiau ir reikalauja didesnio meistriškumo nei pavogti tą, kuris prirakintas prie nuošalaus berželio. Beje, kartais galima išgirsti nuomonę, kad dviračių stovai tai tik nereikalingai išmetami pinigai, nes daugelis jų po žiemos ir rudens bus nebetinkami, surūdys ir praras savo prekinę išvaizdą. Šį pasenusį mitą griauna specialistai. Dabartiniams dviračių stovams aplinka beveik neturi poveikio, jie gaminami iš aukštos kokybės žaliavų, todėl ne vienerius metus gali stovėti nepakitę ir sėkmingai funkcionuoti.

Taigi, atrodo, kad kartais reikia tiek nedaug, kad ir mes galėtume pasigirti įsišaknijusia dviračių kultūra, tačiau apžvelgus dabartinę situaciją, akivaizdu, kad tobulėjimo procesas vyksta lėtai ir mūsų dviračiai dar kurį laiką vietos po saule neras.

 

ĮDOMŪS DVIRAČIŲ STOVAI APLINK PASAULĮ

Dažnai sakoma, jog dviratis yra šeimos narys. Arba juokiamasi, jog koks vyrukas dviračiu rūpinasi labiau nei savo žmona. Aišku, kuomet dviratis kainuoja daugiau nei geras automobilis, tuomet ir rūpinimasis visai kitoks. Bet tą gerą jausmą tik dviratininkai ir tesupras. Kartu su dviračiais į gyvenimą įsibrauna ir kitos smulkios detalės –  dviračių takai ir pokalbiai apie takuose „įsitaisiusias“ duobes, istorijos apie neperšokamo dydžio bortelius ir kritimas šalia jų ir žinoma skundai dėl dviračių stovų trūkumo. Tačiau šį kart ne apie dviratininkų linksniuojamas problemas, o apie kai ką linksmesnio – linksmuosius dviračių stovus.

Dviračių stovai – neatsiejama dviratininkų gyvenimo bei miesto erdvės dalis. Kiekvienas pasirinkęs dviratę transporto priemonę turi karts nuo karto nuo jos nulipti. Tuomet prireikia dviračio stovo – prie saugiai prirakinamas dviratis. Dviračių stovų būna įvairiausių, o šmaikštūs dizaineriai juos kartais sukuria itin įdomius. Vieni žavi savo spalvine gama, kiti įdomia forma, treti kuria meninę erdvę.

Nesvarbu kokie būtų dviračių stovai, svarbiausia, jog jie atliktų savo funkciją – prie jo būtų įmanoma prirakinti ir palikti dviratį.

http://www.15min.lt/ikrauk/naujiena/svarbu/nedideli-nesklandumai-infrastrukturoje-didelis-akmuo-dviratininku-kelyje-515-374439#ixzz2gxMTxsAc

 

 

 

ORIGINALIOS MINTYS DVIRAČIO LAIKYMUI NAMUOSE

Dviračių saugojimas bute – aktuali problema daugeliui dviračių mėgėjų. Daugelis savo dviračius laiko balkonuose ar koridoriuose, sumažindami ir taip nedidelę šių patalpų erdvę. Dviratis namuose: sužinok puikių idėjų dviračio tvirtinimui prie įvairių elementų namuose!

Atsižvelgiant į tai, kad daugelyje Europos šalių dviratis – ne tik būdas aktyviai praleisti savo laisvalaikį , bet ir ekonomiška transporto priemonė keliaujant po miestą, daugelis dizainerių uždavė klausimą – kaip laikyti dviratį namuose? kaip padaryti, kad dviratis ne šiaip stovėtų prie sienos, bet taip pat papildytų interjerą ? Kaip rezultatas, atsirado daug nestandartinių sprendimų, kuriuos galima pritaikyti savo namuose. Siūlome peržvelgti kai kuriuos iš jų ir išsirinkti sau patikusį.

1. Rėmo laikikliai tvirtinami prie sienos

 dviratis namuose

 

Šis dviračių saugojimo variantas plačiai naudojamas Skandinavijos šalyse, kur dviratis, kabantis ant sienos, puikiai papildo “šaltą” ir asketišką skandinaviško interjero stilių. Be to, butuose neperkrautuose baldais ir daiktais, dviratis tampa interjero dalimi.

 

2. Rėmo laikiklis su integruota lentynėle

 

 dviracio laikymas namuose

 

Šis sprendimas neabejotinai patiks tiems, kurie mėgsta tinkamai išnaudoti kiekvieną erdvės centimetrą. Dėl dviračio konstrukcijos ypatumų, jo praktiškai neįmanoma pastatyti arti sienos, dėl ko dviračių laikikliai ar kabliai yra gana ilgi. Kodėl gi neišnaudoti erdvės susidariusios tarp dviračio ir sienos?

3. Tvirtinimas už rato

laikiklis uz rato

 

Vertikalus dviračių saugojimas statmenai sienos nėra toks universalus, kaip ir ankstesni variantai. Tačiau puikiai tiks ilgoms siauroms erdvėms, kai laikiklis montuojamas ant trumpos sienos taip, kad dviratis kabėtų išilgai ilgos sienos (kampe). Minimalistinis dizainas tokio tvirtinimo nepritrauks per daug dėmesio.

 

4. Spintoje

 

 dviracio laikymas

Sandėliuoti dviratį galima erdviame koridoriuje ar dideliame balkone. Privalumas tokio saugojimo yra tai, kad jo nereikės vertikaliai kelti ir nėra jokios rizikos, kad jis nukris nuo sienos.

5. Prie lubų

 lubinis dviracio laikiklis

Šis variantas atrodo, gal kiek egzotiškas. Tačiau atidžiau įsižiūrėjus, jūs galite rasti daug privalumų, pavyzdžiui saugojimas prie lubų – dviratis neužims kambario erdvės, todėl jį galima pakabinti ilgam laikui (pvz. žiemą).

6. Ant stovo

 dviracio laikiklis

Skirtingai nei anksčiau minėti sprendimai, šis variantas tiks šeimoms, kurios turi keletą dviračių, nes galite pakabinti du ar net tris dviračius iškart. Žinoma, tokiam laikymui prireiks žymiai daugiau vietos.

7. Už durų

 pakabintas dviratis

Dviratį galima pakabinti ant durų naudojant specialią įrangą. Tam geriausia naudoti duris, kurias jūs retai naudojate. Pavyzdžiui sandėliuko duris.

Ir, pabaigai, įsiminkite keletą pagrindinių taisyklių saugojant dviračius namie:

– Gumos ir plastiko dalys, veikiamos tiesioginių saulės spindulių, didelių temperatūros svyravimų praranda elastingumą ir tampa trapūs. Lakas, kuriuo padengtas rėmas, blunka ir skilinėja. O metalinėms dalims nepageidaujami krituliai – lietaus, sniegas. Todėl pageidautina laikyti dviračius atviruose balkonuose. Geriau tinka izoliuotas uždaras balkonas, pageidautina su žaliuzėmis ar kita apsauga nuo saulės ant langų.

http://namaijums.lt/interjeras/dviratis-namuose-7-originalios-idejos/